تبلیغات لیماژ بهمن 1402
چرا واشنگتن دی. سی. را پایتخت آمریکا قرار دادند؟ معنی دی سی چیست؟

چرا واشنگتن دی. سی. را پایتخت آمریکا قرار دادند؟ معنی دی سی چیست؟

چرا واشنگتن دی. سی. را پایتخت آمریکا قرار دادند؟

معنی دی. سی چیست؟

گردونه‌ی دانش برای کودکان و نوجوانان

جداکننده متن علمی2

ایالات متحد آمریکا پس از پیروزی انقلاب آمریکا، به یک شهر مرکزی یا پایتخت نیاز داشت. انتخاب محل پایتخت، نتیجه یک توافق و سازش بود. بسیاری از شهرها و مناطق کشور بودند که می‌خواستند افتخار پایتخت شدن را نصیب خود کنند..

سرانجام، تصمیم گرفته شد شهر جدیدی ساخته شود. کنگره آمریکا در سال ۱۷9۰ لایحه‌ای را تصویب کرد و به‌موجب آن، اجازه انتخاب محل پایتخت را به مسئولان داد. این محل می‌بایست جایی در نزدیکی رودخانه پوتوماک حداکثر تا ۱00 مایل مربع مساحت داشته باشد. قرار شد زمینی را که در آن منطقه ۱0۰ مایل مربعی قرار داشت به احترام کریستوفر کولومبوس، ناحیه کُلمبیا، یا دیستریکت آو کلمبیا (مخفف: دی. سی.) بنامند؛ و شهری که قرار بود در آن محل ساخته شود می‌بایست به احترام نخستین رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن نامیده می‌شد.

چرا واشنگتن دی. سی. را پایتخت آمریکا قرار دادند؟ معنی دی. سی چیست؟
کاپیتول هیل: کنگره آمریکا

در سال ۱۷9۱ میلادی، جورج واشنگتن محل کنونی شهر واشنگتن را برگزید. این نقطه به نظر او بسیار عالی بود زیرا در اینجا عمق رودخانه پوتوماک به‌قدری بود که به کشتی‌های بزرگ امکان می‌داد که به پایتخت نزدیک شوند.

دو ایالت مریلند و ویرجینیا این زمین را به دولت فدرال دادند. ایالت مریلند 64 مایل مربع و ایالت ویرجینیا ۳6 مایل مربع دادند. بعدها زمینی که ایالت ویرجینیا داده بود، به درخواست خود این ایالت، به آن بازگردانده شد.

جورج واشنگتن، یک معمار کاردان و هوشیار فرانسوی را که ماژور پییر لاتقان نام داشت برای تهیه نقشه شهر برگزید. در این نقشه می‌بایست خیابان‌های عریض و درختکاری شده در دو طرف، ساختمان‌های زیبا و باشکوه دولتی و بناهای یادبود برای بزرگداشت خاطره نام‌آوران تاریخ آن کشور پیش‌بینی می‌شد.

چرا واشنگتن دی. سی. را پایتخت آمریکا قرار دادند؟ معنی دی. سی چیست؟

در سال ۱۸۰۰ میلادی، خانه رئیس‌جمهور تقریباً ساخته و تکمیل شد. بنای کاپیتول یا کنگره آمریکا بر روی تپه‌ای ساخته شد و چون قرا بود جلسات کنگره در آن تشکیل شود، نام کاپیتول هیل را بر آن گذاشتند. در همان سال ۱۸۰۰ میلادی، جان آدامز رئیس‌جمهور به همراه دیگر اعضای دولت، به شهر فدرال جدید یعنی واشنگتن د. سی. نقل‌مکان کردند.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=22476

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *