تبلیغات لیماژ بهمن 1402
دلیل نامگذاری شهر لس‌آنجلس (شهر فرشتگان) چه بوده؟ 1

دلیل نامگذاری شهر لس‌آنجلس (شهر فرشتگان) چه بوده؟

دلیل نامگذاری شهر لُس‌آنجلس چه بوده؟

و چه کسی این نام را انتخاب کرد؟

گردونه‌ی دانش برای کودکان و نوجوانان

جداکننده متن علمی2

لس‌آنجلس ازلحاظ جمعیت، سومین و ازلحاظ مساحت، بزرگ‌ترین شهر ایالات متحد آمریکا است. در نخستین روزهای بنیادگیری این شهر، احتمالاً در اندیشه کسی نمی‌گنجید که لس‌آنجلس روزی روزگاری، شهری چنین پهناور شود.

دلیل نامگذاری شهر لُس‌آنجلس چه بوده؟ و چه کسی این نام را انتخاب کرد؟

نخستین بازدیدکنندگان از محوطه ساختمانی این شهر، کاپیتان گاسپار دپورتولا و گروهی از سیاحان و مبلغان مذهبی اسپانیایی بودند. روز دوم اوت ۱۷69 میلادی، این عده در کناره‌های رودخانه‌ای که دپورتولا آن را «اِل ریو نوئسترا سینورا لارینا د لوس‌آنجلس دپورسیونکولا» (رودخانه علیاحضرت ملکه فرشتگان پورسیونکولا) نامید، چادرهایی بر پا کردند.

دو سال بعد، گروهی از فرانسیسیان، میسیون (هیئت تبلیغی) سان گابریل را در فاصله پانزده کیلومتری شمال آن نقطه تأسیس کردند. شهر لس‌آنجلس رسماً در روز چهارم سپتامبر ۱۷۸۱، توسط فیلیپ دِنوه فرماندار اسپانیایی کالیفرنیا پی‌ریزی شد.

این فرماندار به کمک کشیشان عضو میسیون سان گابریل، ماندگاه یا آبادی کوچکی برای یازده مرد، یازده زن و بیست‌ودو کودک ساخت و آن را اِل پوئبلو د نوئسترا سینیورا رینا د لوس‌آنجلس (شهر علیاحضرت ملکه فرشتگان) نامید.

تا پیش از پیوستن کالیفرنیا به ایالات متحد آمریکا پس از جنگ مکزیک در سال ۱۸4۸، این شهر گسترش چندانی نیافته بود. جمعیتش در آن روزها ۱۵۰۰ نفر بود. چیزی نگذشت که گرداگرد شهر باغ‌ها و مزرعه‌های بزرگ ساخته شد که در آن‌ها انواع پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، گردو، گلابی جنگلی و انگور به عمل می‌آمد. راه‌آهن جنوبی آمریکا در سال ۱۸۷6 میلادی به شهر لوس‌آنجلس رسید و 9 سال بعد جاده کاروانی سانتافه ساخته شد.

در اوایل سال ۱۸9۰ میلادی نفت در این ناحیه کشف شد و از آن لحظه بود که دوران رونق و رشد لس‌آنجلس آغاز گردید.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=22593

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *