تبلیغات لیماژ بهمن 1402
جدول کلمات متقاطع، هم چیزی تازه بود هم نه‌چندان تازه. از روزگاران باستان، مردم با چیزی به نام چارچوب کلمات آشنا بوده‌اند.

جدول کلمات متقاطع از چه زمانی پدید آمد؟

جدول کلمات متقاطع از چه زمانی پدید آمد؟

گردونه‌ی دانش برای کودکان و نوجوانان

جداکننده متن علمی2

جدول کلمات متقاطع، هم چیزی تازه بود هم نه‌چندان تازه. از روزگاران باستان، مردم با چیزی به نام چارچوب کلمات آشنا بوده‌اند. در چارچوب کلمات، از توالی افقی یا عمودی حروف الفبا، کلمات ثابتی ساخته می‌شد.

جدول کلمات متقاطع از چه زمانی پدید آمد؟

جدول کلمات متقاطع، از چهارخانه‌های هم‌اندازه سیاه‌وسفید ساخته می‌شود، و در ستون‌های عمودی و افقی آن، کلمات مختلفی از در هم بافته شدن حروف ساخته می‌شوند. راهنمای پیدا کردن این کلمات، به‌صورت تعریف‌های کوتاه و شماره‌گذاری شده در پائین هر جدول می‌آید. پس می‌بینیم که جدول کلمات متقاطع، چیز تازه‌ای -اضافه بر آنچه در چارچوب کلمات دیده می‌شد- با خود آورده است.

نخستین جدول کلمات متقاطع را مردی به نام آرتور وین ساخت. این جدول، نخستین بار در ضمیمه روز یکشنبه دسامبر ۱9۲۱ میلادی در روزنامه وُرلد چاپ نیویورک منتشر شد. این روزنامه، تا چند سال تنها چاپ کننده جدول بود و اصلاحات بسیاری نیز در شکل آن به عمل آورد.

در سال 1924 میلادی، نخستین کتاب جدول کلمات متقاطع انتشار یافت. تا آن زمان، جدول کلمات متقاطع نتوانسته بود محبوبیت چندانی به دست آورد. اما پس‌ از انتشار این کتاب، جدول کلمات متقاطع به یک سرگرمی همه‌پسند در آمریکا و سپس در سراسر جهان تبدیل شد.

روزنامه‌های دیگر نیز به انتشار جدول کلمات متقاطع دست زدند. در سال 1924 میلادی، روزنامه ورلد اعلام کرد که هرروز یک جدول چاپ خواهد کرد. روزنامه نیویورک هرالد تریبون نیز همین کار را کرد. چیزی نگذشت که جدول کلمات متقاطع به‌طور مرتب در بیشتر روزنامه‌ها انتشار یافت.

انگلیسی‌ها چاپ جدول کلمات متقاطع را از سال ۱9۲۵ میلادی آغاز کردند. در آغاز، آن‌ها کتاب‌های جدول را از آمریکا وارد می‌کردند ولی چیزی نگذشت که خودشان نوعی از جدول را، با مختصر تفاوتی، در روزنامه‌هایشان چاپ کردند.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=22492

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *