تبلیغات لیماژ بهمن 1402
ورزش‌های-میدانی-چگونه-آغاز-شدند؟

ورزش‌های میدانی چگونه آغاز شدند؟

ورزش‌های میدانی چگونه آغاز شدند؟

گردونه‌ی دانش برای کودکان و نوجوانان

جداکننده متن علمی2

اگر به گذشته بسیار دور در تاریخ بشر بنگریم خواهیم دید که پیدایش ورزش‌های میدانی، به‌احتمال‌زیاد، با آئین‌های مذهبی همزمان بوده است. انسان‌های اولیه، مراسم پرستش خدایان خویش را با اجرای رقص‌های مخصوصی برگزار می‌کردند. این رقص‌ها، تقلیدی از کارهایی بود که در ضمن جنگ و شکار انجام می‌دادند. بعدها، رقص‌های مزبور را جدا از مراسم پرستش خدایان برای لذت بردن انجام می‌دادند، زیرا عملاً به‌گونه‌ای ورزش میدانی شباهت پیدا کرده بود.

ورزش‌های-میدانی-چگونه-آغاز-شدند2؟

در میان مصری‌ها نزدیک به چهار هزار سال پیش، شکل خاصی از ورزش‌های میدانی رواج داشت؛ اما ورزش‌های میدانی، به شکلی که ما می‌شناسیم، از جامعه یونان باستان آغاز شده است. نخستین بازی‌های المپیک یونانیان، چنانکه از مدارک تاریخی برمی‌آید، در سال ۷۷6 پیش از میلاد برگزار شده است.

ورزش‌های-میدانی-چگونه-آغاز-شدند2؟

بشر امروزی، بی‌هیچ تردیدی پذیرفته است که فعالیت‌های ورزشی نقش مهمی در زندگی‌اش دارد؛ اما نقش مهم ورزش امروزی را با اهمیتی که ورزش‌های میدانی برای یونانیان باستان داشته است نمی‌توان مقایسه کرد. آن زمان ورزش‌هایی چون پرش و کشتی را در ضمن تحصیل به پسران می‌آموختند. می‌گفتند هر مردی تا گذشتن از میان‌سالی، باید ورزش‌های میدانی را خوب آموخته باشد.

کمال مطلوب یونانیان، داشتن عقلی سالم در بدنی سالم بود. به همین علت، مردانی را که فقط و فقط دنبال ورزش می‌رفتند یا مردانی را که فکری درخشان داشتند ولی نمی‌توانستند در هیچ‌یک از ورزش‌ها شرکت کنند، کسی نمی‌ستود. یونانیان، برخی ورزشکاران حرفه‌ای، مخصوصاً در مشت‌زنی و کشتی‌گیری داشتند.

یونانیان، جشن‌های ورزشی بسیاری می‌گرفتند، ولی کهن‌ترین و مهم‌ترین جشن از آن میان، مراسم بازی‌های المپیک بود. در این بازی‌ها فقط جوانانی می‌توانستند شرکت و رقابت کنند که دوره ده‌ماهه آموزش ورزشکاری را گذرانده بوده باشند. این بازی‌ها در آغاز، فقط شامل مسابقات دو و پرش بود. ولی بعدها، یونانیان، کشتی و مشت‌زنی، پرتاب دیسک و نیزه و مسابقات گردونه زنی را نیز بر آن افزودند.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=22547

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *