تبلیغات لیماژ بهمن 1402
داستان کودکانه: یک عالمه آشیانه

داستان کودکانه: یک عالمه آشیانه || به لانه‌ی پرنده‌ها دست نزنید!

داستان کودکانه و آموزنده
یک عالمه آشیانه

داستان کودکانه قبل از خواب کودکان
ایپابفا: سایت کودکانه‌ی قصه کودک و کتاب کودک

به نام خدا

جیک جیک جیک! صدای چیست که از زیر علف‌ها می‌آید؟ چه اتفاقی افتاده؟

چرخ ریسکِ کوچولوی زیبا بر روی علف‌ها جست‌وخیز می‌کند و به دنبال کِرم می‌گردد. در میان یک بوته‌ی کوچک، دور از چشم‌های کنجکاو، در جایی که به‌وسیله‌ی درخت کاج پنهان شده، لانه‌ای گِرد و گرم‌ونرم وجود دارد که از پِر و شاخه‌های کوچک درست شده است.

وقتی صدای نزدیک شدن کسی می‌آید، چرخ ریسک مادر تخم‌های صورتی و خال‌دارش را قایم می‌کند.

اگر شما با آشیانه‌ی پرنده‌ها آشنا باشید، می‌دانید که نباید آن‌ها را خراب کنید و مهم‌تر از همه این‌که، نباید هیچ‌کدام از تخم‌ها را بردارید!

اگر خوش‌شانس باشید، بعد از چند روز، می‌توانید جوجه‌های کوچولو را ببینید که منقارهای کوچکشان را باز می‌کنند و آماده‌ی خوردن غذا هستند.

آشیانه‌های پرنده‌ها چیزهای عجیبی هستند. آن‌ها می‌توانند شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی داشته باشند، گِرد یا مسطح بوده، روی زمین یا روی شاخه‌ها باشند.

مرغِ جنگلی، لانه‌اش را بر روی آبِ شناور و دارکوب سبز، لانه‌اش را بر روی شاخه‌های درخت می‌سازد. پرستوها لانه‌هایشان را لبه‌ی بام‌ها و لوله‌های فاضلاب و بعضی از مواقع در کنار مزرعه‌ها می‌سازند.

تمام پرندگان لانه‌هایشان را در بهار می‌سازند. خیلی از آن‌ها هرسال به لانه‌ی قبلی خود برمی‌گردند و اغلب اوقات، جوجه‌های جوان نیز در همان لانه‌ها زندگی می‌کنند.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=24059

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *