تبلیغات لیماژ بهمن 1402
آموزش راه رفتن به خردسالان: چطور درست راه برویم؟ 1

آموزش راه رفتن به خردسالان: چطور درست راه برویم؟

آموزش راه رفتن به خردسالان: چطور درست راه برویم؟ 2

درست راه برویم

نوشته: فرشته شهیدی (دکترا در فیزیولوژی ورزشی)
تصویرگر: حمیدرضا داوودی

– دوستان خوبم! فکر می‌کنید اگر موقع راه رفتن، سرم را بالا بگیرم، سینه‌ام را جلو بدهم و دست‌هایم را هم در جیبم بگذارم، چه می‌شود؟

بله، ممکن است زمین بخورم. چون نمی‌توانم به‌خوبی مسیر حرکتم را بینم و تعادلم را حفظ کنم. برای این‌که این‌طور نشود، باید به جلو نگاه کنم. دست‌هایم باید در دو طرف بدنم، عکس پاها حرکت کند؛ یعنی، هرکدام از پاهایم را که جلو می‌گذارم، دست کناری آن به‌طرف عقب می‌رود. پایی هم که ثابت می‌ماند، دست کناری آن جلو می‌رود. سرم را هم باید صاف نگه دارم. شانه‌هایم هم باید صاف باشند.

آموزش راه رفتن به خردسالان: چطور درست راه برویم؟ 3

– حالا می‌رسیم به پاها. موقع راه رفتن، اول پاشنهٔ پا را به زمین می‌گذاریم. بعد «قسمت خارجی کف پا» روی زمین می‌آید. بعد هم تمام وزن بدن، به پنجه‌ی پا منتقل می‌شود.

آموزش راه رفتن به خردسالان: چطور درست راه برویم؟ 4

پاها هم مسیر حرکت را نشان می‌دهند.

– این شکل، روش اشتباه راه رفتن را به ما نشان می‌دهد. ا اگر این‌طور راه بروید، کم‌کم پادرد و کمردرد می‌گیرید و باکمی راه رفتن، خیلی زود خسته می‌شوید.

آموزش راه رفتن به خردسالان: چطور درست راه برویم؟ 5

– می‌توانید در خانه یک مسیر راست را در نظر بگیرید. بعد، با شانه‌ها و سر صاف، در آن مسیر حرکت کنید. فقط با چشم‌هایتان زمین را نگاه کنید. سرتان را هم خیلی پایین نیاورید. حالا می‌توانید یک کتاب روی سرتان بگذارید و روی یک خط راست حرکت کنید. دست‌هایتان را هم هماهنگ حرکت دهید. همان‌طور که گفتیم، حرکت آن‌ها باید عکس حرکت پاها باشد.

آموزش راه رفتن به خردسالان: چطور درست راه برویم؟ 6



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=8611

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *