تبلیغات لیماژ بهمن 1402
قصه های شب برای کودکان آدم‌برفی

داستان زیبا و آموزنده: آدم‌برفی || قصه شب برای کودکان

داستان زیبا و آموزنده

آدم‌برفی

قصه شب برای کودکان
ایپابفا: سایت کودکانه‌ی قصه کودک، داستان کودک و کتاب کودک و نوجوان

به نام خدا

یکی بود یکی نبود، زیر آسمان شهر پسرکی بود که با پدر و مادر خود زندگی می‌کرد و خواهر و برادری نداشت. در یکی از روزهای سرد سال که او پشت پنجره‌ی خانه نشسته بود و بیرون را نگاه می‌کرد، ناگهان دید دانه‌های ریز برف از بالا به پایین می‌ریزند. او که خیلی دلش برای زمستان تنگ شده بود، خوشحال شد و رفت از مادرش اجازه بگیرد تا بیرون برود.

مادر گفت: اشکالی ندارد، به‌شرط آنکه لباس گرم بپوشی.

پسرک لباس زمستانی‌اش را پوشید و به سمت بیرون حرکت کرد. هنوز لایه‌ی نازکی از برف روی زمین نخوابیده بود که پسرک برف‌ها را در یک نقطه جمع کرد.

بچه‌های دیگر هم برای برف‌بازی بیرون آمده بودند. پسرک که سن کمی داشت با کمک دوستان بزرگ‌تر خود شروع به ساختن آدم‌برفی کردند. پس از مدتی که هوا سرد شد همه‌ی بچه‌ها به خانه‌هایشان رفتند و پسرک با آدم‌برفی خود تنها ماند.

او رفت و هویجی به‌عنوان بینی و شال‌گردنی پشمی برای آدم‌برفی آورد. او احساس می‌کرد که آدم‌برفی سردش شده و رنج می‌برد. هر چه فکر کرد، نتوانست کاری بکند و هر چه مادرش صدایش می‌زد -چون دلش برای آدم‌برفی می‌سوخت- نمی‌توانست او را در سرما تنها بگذارد و برود. آن‌قدر کنار آدم‌برفی ماند تا شب شد.

مادرش آمد و گفت: چرا تا این وقت شب بیرون مانده‌ای؟ سرما می‌خوری!

بعد با مهربانی دست او را گرفت و به خانه برد. شام خوردند. ولی فکر آدم‌برفی تنها او را آزار می‌داد. پشت پنجره نشست و به او خیره شد، مادر پسرک را به اتاقش برد تا بخوابد، رویش را بوسید و چراغ اتاق را خاموش کرد، بعد بیرون رفت و در را بست، پسرک خوابش نمی‌برد و خیلی ناراحت بود که دوست تازه‌اش را در سرما تنها گذاشته بود. خلاصه پس از چند دقیقه به‌آرامی خوابش برد.

صبح زود ناگهان از خواب پرید، هراسان بیرون رفت، انتظار داشت که آدم‌برفی افتاده و متلاشی شده باشد. اما دید برف بر سر و روی آدم‌برفی باریده و او بزرگ‌تر شده، خیلی خوشحال شد و مادرش را صدا زد. پسرک با تعجب از مادرش پرسید:

– چرا آدم‌برفی سرما نخورده و بزرگ‌تر شده است؟

مادر با لبخند گفت: پسرم آدم‌برفی از برف تشکیل شده و جنس بدنش از برف است به همین دلیل با باریدن برف نه‌تنها سرما نمی‌خورد و از بین نمی‌رود بلکه بزرگ‌تر نیز می‌شود.

پسرک که در آن لحظه نکته‌ی جدیدی آموخته بود، با خوشحالی تصمیم به ساختن آدم‌برفی تازه‌ای گرفت.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=24291

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *