تبلیغات لیماژ بهمن 1402
درمان-چهارم-محافظت-از-خزانه-در-برابر-هدر-رفتن

ثروتمندترین مرد بابل: نوشته جورج کلاسون/ درمان چهارم

ثروتمندترین مرد بابل

نوشته جورج کلاسون

بازگشت به فهرست مطالب: ثروتمندترین مرد بابل

درمان چهارم: محافظت از خزانه در برابر هدر رفتن

بدبختی، به دنبال نشانه‌های روشن می‌گردد. پول در کیف یک شخص باید با استحکام محافظت گردد وگرنه از بین می‌رود. بنابراین عاقلانه اینست که اول از مقادیر کوچک محافظت کنیم و یاد بگیریم چگونه مراقبشان باشیم، تا سپس خدایان به ما اعتماد کنند و مقادیر بیشتر را در اختیارمان قرار دهند»ارکاد این‌گونه در جلسه چهارم کلاس، بحث را آغاز کرد.

«هر دارنده سرمایه ای، همواره با موقعیت‌هایی که به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری در آن‌ها به سودی زیاد و ظاهراً منطقی می‌رسد، وسوسه می‌شود. معمولاً دوستان و آشنایان مشتاقانه وارد این سرمایه‌گذاری‌ها می‌شوند و به او نیز اصرار می‌کنند آن کار را بکند.»

اولین قانون دقیق سرمایه‌گذاری، امنیت برای سرمایه شماست. ایا عاقلانه است که با اغوا شدن در برابر درآمد بزرگ‌تر، سرمایه خود را در معرض نابودی قرار دهید؟ من میگویم خیر. جریمه ریسک، ضرر احتمالی است. قبل از جدایی از سرمایه‌تان، پدقت هر ضمانت بازپس گیری سرمایه را مطالعه کنید. تحت تاثیر آرزوهای واهی خود برای کسب ثروت بیشتر و سریع، گمراه نشوید. قبل از سپردن سرمایه خود، به کسی، از توانایی و اعتبار او برای پس دادن سرمایه خود مطمئن شوید تا سهواً هدیه ای از گنج سخت به دست آمده‌تان را به وی پیشکش نکنید.« »قبل از اینکه معامله ای را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بپذیرید، خود را نسبت به خطرات موجود در آن، اگاه کنید.« »اولین سرمایه‌گذاری من، دران زمان، یک تراژدی برای من بود. اندوخته‌های یک سال تلاشم را به یک اجرز بنام آزمور که قرار بود به دریاهای دور سفر کند سپردم تا در بندر تایربرایم از فنیقیه ای‌ها، جواهرات کمیاب خریداری کند، و وقتی برگشت آن‌ها را بفروشیم، و سودش را تقسیم کنیم. فنیقیه ای‌ها شیاد بودند و به او تکه‌های شیشه را بجای جواهرات فروختند. گنج من از بین رفت. این تجربه به من، هزینه حماقت اعتماد به یک اجرپز را در خرید جواهرات نشان داد. من به شما از روی دانش و تجربه‌ام نصیحت می‌کنم در مورد آگاهی خود در مورد شناخت تله‌های سرمایه‌گذاری زیاد مطمئن نباشید. بهتر است برای کسب سود، با افرادی که تجربه مدیریت سرمایه را دارند، مشورت کنید. این گونه مشورت‌ها، اگر بخواهید، به رایگان ارائه می‌شوند و ممکن است به سرعت ارزشی معادل کل پولی که شما می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید پیدا کنند. در واقع ارزش واقعی آن‌ها، همان جلوگیری از ضرر شماست.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=18676

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *