تبلیغات لیماژ بهمن 1402
داستان کودکانه قدیمی: آتش در سیرک / نجات بچه فیل 1

داستان کودکانه قدیمی: آتش در سیرک / نجات بچه فیل

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (1).jpg

آتش در سیرک

ترجمه: مریم

انتشارات سعیدی

سال چاپ: دهه 50

تايپ، بازخوانی، ويرايش تصاوير و تنظيم آنلاين: انجمن تايپ ايپابفا

(توضیح: برخی از تصاویر کتاب در نسخه اصلی خوب چاپ نشده و تصویر جایگزین هم برای آن یافت نشد.)

جداکننده پست ایپابفا2به نام خدا

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (3).jpg

یک روز سه تا از بچه ها با دیگر همکلاسان خود برای دیدن سیرک به سیرک رفتند. آنها در چادر سیرک روی نیمکت های خود نشسته بودند و سگ کوچکی را که با مهارت روی یک توپ ایستاده و حرکت می کرد تماشا می کردند. آنها از اینکه سگ کوچک با مهارت توپ را حرکت می داد شادمان بودند و می خندیدند.

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (4).jpg

پس از سگ و توپ، نوبت بازی دلقک های سیرک شد. آنها به روی صحنه آمدند و مدتی بچه ها را سرگرم کردند. آنها حركات جالبی می کردند. بچه ها به راستی از اینکه به تماشای سیرک آمده بودند خیلی خوشحال بودند

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (5).jpg

پس از بازی دلقک ها نوبت فیل کوچولویی بود که به روی صحنه می آمد. مشعل های بزرگی در گوشه و کنار صحنه برای روشنائی گذارده بودند. ولی فیل کوچولو متوجه مشعل ها نشد و هنگامی که به بازی و شیرین کاری پرداخت، پای خود را به یکی از مشعل ها زد . مشعل واژگون شد و صحنه سیرک پس از چند لحظه آتش گرفت .

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (6).jpg

بچه ها با خود گفتند: « بهتر است هرچه زودتر فرار کنیم، چون به زودی سیرک آتش می گیرد و همه ما خواهیم سوخت.» ولی یکی از آنها گفت:« نه، بچه ها! فیل کوچولو در سیرک است. ما باید سعی کنیم او را نجات دهیم وگرنه بیچاره می سوزد.»

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (7).jpg

بچه ها بدون تلف کردن وقت به طرف حوضچه محل سیرک شتافتند و سطلها را پر از آب کرده و سعی می کردند آتش را خاموش کنند . بله، سیرک آتش گرفته بود . یکی از بچه ها لوله آب را برداشت . دیگری شیر را باز کرد و پس از چند دقیقه آتش خاموش شد .

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (8).jpg

در این مدت فیل کوچولو که خیلی ناراحت شده بود و می ترسید، مرتب فریاد می کشید:« کمک! کمک! به زودی من خواهم سوخت!» اما بچه ها به موقع رسیده بودند .

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (9).jpg

آبها را به طرف فیل کوچولو گرفتند. فیل کوچولو خیلی خوشحال شد و از بچه ها تشکر کرد . چون آنها بودند که فیل وسیرک را نجات داده بودند. فیل کوچولو رو به بچه ها کرده و گفت: « نمی دانم چگونه از شما تشکر کنم. شما جان مرا نجات داده اید .»

داستان تصویری کودکانه آتش در سیرک برای کودکان ایپابفا (10).jpg

در همین موقع صاحب سیرک هم رسید . دید آتش خاموش شده و فیل کوچولو هم زنده است . صاحب سیرک از بچه ها تشکر کرد و گفت: « شما با این عمل شجاعانه هم سیرک را نجات داده اید و هم فیل کوچولو را! بنابراین، به عنوان پاداش این کار خوب ، این فیل کوچولو را به شماها می دهم تا با او به گردش بروید.» بچه ها خوشحال و خندان در حالی که سوار فیل می شدند از صاحب سیرک خداحافظی کردند .

«پایان»

جداکننده تصاویر پست های سایت ایپابفا2

کتاب داستان قدیمی «آتش در سیرک» توسط انجمن تايپ ايپابفا از روي نسخه اسکن قديمي، تايپ، بازخوانی و تنظيم شده است.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=5680

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *