تبلیغات لیماژ بهمن 1402
کاور آموزش فعال سازی افزونه ویراستیار

فعال‌سازی افزونه ویراستیار و حل مشکل حذف شدن ویراستیار از منوی آفیس

کاور آموزش فعال سازی افزونه ویراستیار

فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس

افزونه ویراستیار یک افزونه ضروری برای ویرایش متون است که در محیط مایکروسافت آفیس نصب می‌شود و به‌صورت خودکار وظیفه تبدیل حروف عربی به فارسی، اصلاح نیم‌فاصله، حذف فاصله‌های اضافی، اصلاح علائم نوشتاری را انجام می‌دهد. همچنین بخش ویراستاری آن، به‌طور دستی، غلط‌های املایی موجود در متن را یافته و برای اصلاح، به کاربر نمایش می‌دهد.

گاهی اوقات پس از نصب فایل.exe این افزونه در محیط ویندوز، منوی ویراستیار به «آفیس» اضافه نمی‌شود یا اینکه مدتی کار می‌کند و بعد متوجه می‌شوید که منوی ویراستیار از آفیس حذف شده است. برای رفع این دو مشکل به ترتیب زیر عمل کنید:

افزودن ویراستیار به آفیس پس از نصب افزونه

درصورتی‌که افزونه را تازه نصب‌کرده‌اید اما منوی آن در آفیس وجود ندارد به ترتیب زیر عمل کنید:

ابتدا از بخش Options یا بخش More Commands وارد قسمت تنظیمات آفیس شوید.

آموزش فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس- ارشیو قصه و داستان ایپابفا

سپس گزینه Add-ins (افزونه‌ها) را انتخاب و بر روی بخش manage (مدیریت افزونه‌ها) کلیک کنید.

آموزش فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس- ارشیو قصه و داستان ایپابفا

گزینه COM Add-Ins را انتخاب و بر روی دکمه Go کلیک کنید.

آموزش فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس- ارشیو قصه و داستان ایپابفا

در فهرست بازشده، گزینه Virastyar را انتخاب و بر روی دکمه Ok کلیک کنید.

آموزش فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس- ارشیو قصه و داستان ایپابفا

در این حالت، باید پیام «کمک به بهبود ویراستیار» در گوشه پایین ویندوز نمایش داده شود و منوی ویراستیار هم به آفیس اضافه شود.

آموزش فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس- ارشیو قصه و داستان ایپابفا

فعال‌سازی افزونه غیرفعال

درصورتی‌که افزونه برای شما فعال نشد یا اینکه مدتی بعد، دوباره از منوی آفیس حذف شد، افزونه ویراستار در آفیس شما غیرفعال شده است و باید آن را دوباره فعال کنید. برای فعال‌سازی ویراستیار به ترتیب زیر عمل کنید:

مانند روش بالا به بخش افزونه‌ها وارد شوید:

ابتدا از بخش Options یا بخش More Commands وارد قسمت تنظیمات آفیس شوید.

سپس بر روی گزینه Add-ins (افزونه‌ها) کلیک کنید.

روی بخش manage (مدیریت افزونه‌ها) کلیک کنید.

این بار بر روی گزینه Disabled Items (گزینه‌های غیرفعال) کلیک کنید.

آموزش فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس- ارشیو قصه و داستان ایپابفا

در صورت مشاهده گزینه Addin: Virastyar(Viratsyar Wordaddin.vstol|vstolocal) یا مشابه آن در لیست موجود، این گزینه را انتخاب و بر روی دکمه Enable (فعال‌سازی) کلیک کنید تا افزونه ویراستار دوباره فعال شود.

فعالسازی افزونه ویراستیار در افیس

پس از فعال‌سازی، پیام «کمک به بهبود ویراستیار» در گوشه پایین ویندوز نمایش داده می‌شود و منوی ویراستیار هم به آفیس اضافه شود.

آموزش فعال‌سازی افزونه ویراستیار در نرم‌افزار آفیس- ارشیو قصه و داستان ایپابفا

درصورتی‌که ویراستیار با هیچ‌یک از روش‌های بالا فعال نشد، رایانه خود را خاموش و روشن کنید و یک‌بار دیگر موارد فوق را اجرا کنید.

اگر بازهم فعال نشد، افزونه را حذف کنید، رایانه خود را خاموش و روشن کنید، افزونه را دوباره نصب کنید و مراحل بالا را دوباره اجرا کنید.

یادآوری:

به یاد داشته باشید که افزونه ویراستیار برای کار در ویندوز به نرم‌افزار دات نت فریم ورک 4 به بالا (Dotnet Framework) نیاز دارد که در زمان نصب افزونه به‌طور خودکار نصب شود. نسخه‌های بالاتر این نرم‌افزار (که پیش‌نیاز اجرای بسیاری از نرم‌افزارهاست) به‌طور رایگان در اینترنت وجود دارد که خودتان هم می‌توانید نصب کنید.

(گاهی اوقات بعضی از کاربران، برای رفع مشکل افزونه ویراستیار حتی ویندوز خود را دوباره نصب می‌کنند که اصلاً نیازی به این کار نیست و با همین روش‌های معمول، قابل اصلاح است.)

یادداشت: این متن توسط افزونه ویراستیار، ویرایش شده است.


لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=13059

***

  •  

***

25 دیدگاه

  1. سلام
    ممنون
    خدا خیرتون بده کارم راه افتاد

  2. با سلام
    از اینکه مطلب بسیار کاربردی و مفیدی در سایتتون گذاشتین سپاس فزاوان دارم.
    افزونه ویراستار در وورد بالا نمیومد سایتهای زیادی رفتیم ولی مشکلم حل نشد حتی جند بار ویراستار رو حذف و نصب کردم اما مشکلم حل نمی شد تا اینکه راهنمایی بسیار ساده ولی کاملا کاربردی در سایت شما دیدم. به همین دلیل برخود لازم دانستم از این کار خداپسندانه زیباتون تشکر کنم. تندرست باشد

  3. سلام من ویراستیار رو نصب کردم و کار هم می کنه فقط اصلاحات رو نشون میده به صورت قرمز و حتی تو خروجی هم همچنان هست
    چیکار کنم نشون نده اصلاحات رو؟

    • سلام. اگر کلمات قرمز رنگ هستند و زیرشون خط کشیده، احتمالا وارد حالت «نمایش تغییرات ویرایش» شدید. برای غیرفعال کردن این حالت، وارد منوی Review بشید و روی گزینه Track Changes کلیک کنید تا غیرفعال بشه. (آفیس من 2013 است.)
      اگر در حالت «نمایش تغییرات ویرایش» کلمات را اصلاح کرده باشید، الان هم کلمه اصلی و هم کلمه اصلاح شده، هردو نمایش داده میشه. برای حل این مشکل، از منوی Review، روی گزینه Accept کلیک کنید و گزینه Accept All Changes یا Accept All Changes And Stop Tracking کلیک کنید. مشکل حل میشه و دیگه کلمات قرمز نمایش داده نمیشه.

  4. خانم نرگس گل

    دست گلتون درد نکنه. از دیشب این مشکل عدم افزوده شدن ویراستیار من روکلافه کرده بود. خدا خیرتون بده.

  5. سلام خسته نباشید. ببخشید من ویراستیارم خودبه خودی غیر فعال شده حذف کردم دوباره نصب کردم. تیکش فعاله تو وورد و پایین سمت چپ میاره کمک به بهبود ویراستیار ولی به وورد اضافه نمیشه و وقتی دوباره وورد رو اجرا میکنم خطا میده و مینویسه “متأسّفانه در بارگذاری ویراستیار خطایی رخ داده و افزونه غیرفعّال شده است”. ممنونم میشم کمک کنین.

    • سلام. افزونه ویراستیار شما مشکلی نداره. اما توی آفیس، غیرفعال شده و باید فعالش کنید. در همین پست به بخش «فعال‌سازی افزونه غیرفعال» مراجعه کنید و طبق دستورالعمل، افزونه را فعال کنید.

  6. دمتون گرررررم

  7. خدا خیرت بده
    عالی بود

  8. سلام
    ممنون از راهنمایی خوبتون بابت فعال سازی ویراستار در ورد

  9. سلام، خیلی ممنون

  10. سلام در موقع نصب خطا میده که باید نسخه ورد ۲۰۰۷ به بالا باشه و برای من ۲۰۱۶ هست.هرکار میکنم نصب نمیشه.ویندوزمم ۱۰

    • سلام طبق اظهار سایت ویراستیار (virastyar.ir) افزونه ویراستیار روی ورد ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ قابل نصبه . برای وُرد ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ و 2021 توصیه شون اینه که از افزونه دیگری به نام «پاکنویس» استفاده کنید که در سایت (paknevis.ir)قابل دانلوده. پیروز باشید.

  11. عالی بود واقعا. مشکلم حل شد

  12. ویراستیار روی دستگاه من نصب شده بود و بعدها خود بخود غیر فعال شده است. از روشهای که در بالا بیان شده استفاده کردم ولی دوباره فعال نشد. وقتی می خواهم از همین طریق حذفش کنم پیامی می دهد و حذف نمی شود. ویراستار را دوباره میخواهم نصب کنم پیام می دهد که ویرژن کهنه در کامپیوتر قابل حذف نیست. به هر حالا کلافه شدم و بسیار به این افزونه نیازمندم. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    • سلام. روش هایی که در بالا ذکر شد معمول ترین روش ها برای حل مشکل ویراستیار است. اگر هیچیک از روش های بالا جواب نداد، احتمالا ساده ترین روش این است که ویندوز خود را عوض کنید. من از ویندوز 7 استفاده می کنم و این افزونه به خوبی روی این نسخه کار می کند.

  13. سلام خسته نباشید ببخشید من ویراستیار رو نصب کردم اما فعال نشد و هیچ خطایی هم نداد قسمتadd-ins هم انجام دادم باز چیزی نیومد باید چطوری نصبش کنم؟

    • سلام. اگر ویراستیار را درست نصب کرده باشید، یک منوی جدید به آفیس شما اضافه میشه و از بخش «ویراستاری» و «نشانه گذاری» اون می‌تونید متن و علایم نگارشی رو اصلاح کنید. ویراستیار از طریق ویندوز قابل دسترسی نیست و فقط در محیط آفیس قابل استفاده است. اگر منوی ویراستیار هنوز برای شما ایجاد نشده، طبق همین راهنما عمل کنید تا فعال بشه.
      یه نکته مهم که متوجه شدم اینه که بعضی وقت ها که یک فایل ورد را باز می کنید ممکنه منوی ویراستیار نمایش داده نشه. برای حل این مشکل، فایل آفیس رو ببنید. بعد، از بخش استارت ویندوز، برنامه اصلی آفیس را باز کنید.
      null
      بعد از باز شدن برنامه اصلی آفیس، معمولاً مشکل حل میشه و منوی ویراستیار نمایش داده میشه. ضمناً یک بار ویندوز را ریستارت کنید تا اگر اختلالی وجود دارد، برطرف شود.

  14. الهی که خیر دنیا و آخرت ببینی

  15. ایشالا هرچی از خدا می‌خوای بهت بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *