تبلیغات لیماژ بهمن 1402
قصه کودکانه پیش از خواب: از کی باید تشکر کرد؟ 1

قصه کودکانه پیش از خواب: از کی باید تشکر کرد؟

قصه کودکانه پیش از خواب

از کی باید تشکر کرد؟

جداکننده متن Q38

ـ نویسنده: جانگ‌ شو
ـ مترجم: مریم خرم

به نام خدا

زمین که تمام زمستان را در زیر دامنی از برف خوابیده بود، ناگهان از خواب بیدار شد. دامن سفید برفی را کناری زد. موهای سبز و زیبایش دوباره رشد کرده بودند به ‌طرف غرب نگاهی انداخت و بعد به‌ طرف شرق متوجه شد. کوه‌ها نسبتاً سبز شده بودند. پس بهار زیبا مدتی بود که فرارسیده بود.

بهار آمده بود و برف بزرگ دیگر می‌خواست ازآنجا برود. زمین دست برف را به گرمی فشرد و به او گفت: «از شما متشکرم خانم برف، اگر دامن سفید و زیبای شما نبود، من و گیاهانم نمی‌توانستیم زمستان را به پایان ببریم و طاقت بیاوریم.»

خانم برف خنده‌ای کرد و گفت «نمی‌خواهد از من تشکر کنید، بهتر است از بابا زمستان تشکر کنید، اگر کمک او نبود من هم نمی‌توانستم دامن سفید برفی داشته باشم.»

زمین سرش را برگرداند و بابا زمستان را دید که دارد به آسمان می‌رود. بلافاصله فریاد زد: «بابا زمستان سفرت به خیر، بخاطر شما، ما برف داشتیم، متشکریم!»

بابا زمستان پاسخ داد: «از من تشکر نکنید، بهتر است از خورشید خانم تشکر کنید، اگر او آب‌های دریاها و اقیانوس‌ها را در اثر گرما بخار نمی‌کرد و به آسمان نمی‌فرستاد، مـن هـم نمی‌توانستم برای شما برف به ارمغان بیاورم.»

زمین سرش را به ‌طرف خورشید گرداند و گفت: «ای خورشید گرم و مهربان، شما با گرمای خود، آب را تبدیل به بخار کردید و به آسمان فرستادید. زمستان سرد هم آن را تبدیل به برف و باران کرد و برای ما فرستاد، از شما متشکریم!»

خورشید خانم با نور طلائی‌اش خنده‌ی زیبایی کرد و پاسخ داد: «احتیاجی نیست از من تشکر کنید، اگر اقیانوس‌ها و دریاها آبشان را در برابر گرمای من قرار نمی‌دادند مـن نمی‌توانستم بخار تهیه کنم بهتر است از اقیانوس بزرگ تشکر کنید.»

این بار زمین رو به اقیانوس بزرگ کرد و گفت: «ای اقیانوس بی‌انتها، اگر تو به ما کمک نمی‌کردی ما برف نداشتیم و تمام زمین با گیاهانش از بین می‌رفتند. از شما متشکریم!»

اقیانوس پس از شنیدن حرف‌های زمین، آب‌های آبی و زیبایش را به ساحل زد و گفت: «نباید فقط از من تشکر کنید، اگر حقیقت را بخواهید همه و همه باید از خدای بزرگ تشکر کنیم که به وجود آورنده همه این وقایع خوب است. اوست که به همه ما کمک می‌کند و اوست که وظیفه‌ی هرکدام از ما را به ما یاد داده و جهان را می‌گرداند. پس همه باهم باید بگوییم: خدایا شکر، به خاطر تمام چیزهایی که به ما عطا فرموده‌ای متشکریم.»

the-end-98-epubfa.ir



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=45109

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *