تبلیغات لیماژ بهمن 1402
روزی به خدمت امام جعفرصادق‌ علیه السلام شرفیاب شدم. در حضور حضرت‌ علیه السلام نشسته بودم که امام موسی بن جعفر علیه السلام وارد شد

داستان‌های امام زمان (عج): سَرِ پیاله بپوشان که خرقه‌پوش آمد

داستان‌های امام زمان (عج):

سَرِ پیاله بپوشان که خرقه‌پوش آمد

داستان‌های امام زمان (عج): سَرِ پیاله بپوشان که خرقه‌پوش آمد 1

ابراهیم کرخی می‌گوید:

روزی به خدمت امام جعفرصادق‌ علیه السلام شرفیاب شدم. در حضور حضرت‌ علیه السلام نشسته بودم که امام موسی بن جعفر علیه السلام وارد شد در حالی که آن روز، جوانی نورس بود، من به احترامش از جای برخاسته و به استقبالش رفتم، ایشان را بوسیده و نشستم.

امام جعفرصادق‌ علیه السلام فرمود: ای ابراهیم! بدان که او پیشوای تو، بعد از من است. در مورد امامت او گروهی به هلاکت می‌رسند، و گروهی هدایت می‌یابند، خداوند قاتل او را لعنت کند و عذاب روحش را زیاد نماید.

از صلب او بهترین اهل زمین به دنیا خواهد آمد که همنام جدّش (علی‌علیه السلام) و وارث علم و احکام و فضایل اوست. معدن امامت و قلّه حکمت است. ستمگری از اولاد فلان او را بعد از وقوع حوادث عجیب و از روی حسادت به قتل می‌رساند، ولی اراده حق‌تعالی به وقوع خواهد پیوست هرچند مشرکان نپسندند.

خداوند از صلب او دوازدهمین مهدی را پدید خواهد آورد، و آن‌ها را کرامت خواهد بخشید، و به واسطه ایشان بارگاه قدس خویش را زینت خواهد نمود. هر که به وجود دوازدهمین امام معتقد باشد، مانند کسی است که شمشیر برهنه به دست گرفته و در پیشگاه پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم می‌جنگد، و دشمنان را از او دفع می‌کند.

در این هنگام شخصی از دوستداران بنی اُمیه وارد شد، حضرت‌ علیه السلام سخن را قطع کرد.

پس از آن دوازده‌بار به حضور حضرت‌ علیه السلام مشرّف شدم و منتظر بودم تا حضرت‌ علیه السلام سخن آن روز خود را کامل کنند، امّا توفیق نمی‌یافتم، تا این که سال بعد یک روز در خدمت حضرت بودم که فرمود: ای ابراهیم! او اندوه شیعیان خود را پس از این که دچار ضعف شدید و بلای طولانی و بی‌تابی و ترس شده باشند، برطرف خواهد نمود. خوشا به حال کسی که زمان او را درک کند.

هنگامی که سخن امام‌ علیه السلام به اینجا رسید رو به من نموده و فرمود: ای ابراهیم! برای تو کافیست.

من در حالی باز گشتم که تا آن زمان، از چیزی مانند آنچه که شنیدم خوشحال نشده و چشمم روشن نگردیده بود.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=19793

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *