تبلیغات لیماژ بهمن 1402

رفع خطای Notice: is_feed was called incorrectly در وردپرس

به نام خدا

می خواستم از طریق دکمه «افزودن پرونده چندرسانه ای» در ویرایشگر وردپرس، یک عکس به نوشته خود اضافه کنم. اما با کمال تعجب دیدم این دکمه غیرفعال شده و حتی امکان آپلود دستی تصاویر هم ناممکن است. تمام افزونه ها را یکی یکی بررسی کردم و افزونه های را که بیشتر شک داشتم غیرفعال کردم. اما یک افزونه «معصوم و  بی گناه» را از قلم انداختم و امروز فهمیدم کار کار همین افزونه بوده است: «بسته وردپرس فارسی» معادل افزونه خارجی event organizer که تقویم هجری شمسی را به وردپرس اضافه می کند.

فعال کردن گزینه خطایابی (debug) وردپرس:

برای دیدن خطاهای سایت کد زیر را به پایین فایل wp-config.php اضافه کردم

define(‘WP_DEBUG_DISPLAY’, true);

(برای غیرفعال کردن آن، به جای true بنویسید false)

متوجه شدم علاوه بر اینکه آپلود تصاویر در وردپرس مختل شده بود، پس از فعال کردن گزینه خطایابی (debug) در فایل wp-config  خطای زیر هم در صحه اصلی و پنل مدیریت نمایش داده می شد:

Notice: is_feed was called incorrectly. Conditional query tags do not work before the query is run. Before then, they always return false. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.1.0.)

با غیرفعال شدن افزونه «بسته وردپرس فارسی» این خطا هم دیگر نمایش داده نشد. اما الان تاریخ سایت به صورت ماه های میلادی است که فکر نمی کنم مشکل بزرگی باشد.

عدم نمایش محتوای پیست شده در وردپرس

یک خطای عجیب دیگر که در همین ضمن با ان روبرو شدم این است که وقتی یک نوشته را در ویرایشگر وردپرس paste می کنم ان محتوا پیست نمی شود و نمایش هم داده نمی شود.

راهکار موقت حل این مشکل این است که حالت ویرایشگر را به «متن» (کد) تغییر دهید، پیست کنید و  دکمه «ذخیره پیش نویس» را بزنید و دوباره نوشته خود را باز کنید.

ریشه این مشکلات از کجاست؟

حدس می زنم دلی بروز این مشکلات، نصب افزونه های زیاد در وردپرس، بروزرسانی مداوم افزونه ها و کهنه شدن برخی افزونه ها باشد. طوری که یکی از افزونه های بسیار محبوب و کاربردی سایتم که 9 ماه بود بروزرسانی شده بود بطور کامل از کار افتاد و مجبور شدم یک افزونه جایگزین برای آن پیدا کنم.

احتمال می دهم با بروزرسانی تدریجی سایر افزونه ها و همچین بروزرسانی وردپرس، این مشکلات حل شود.

توضیحات تکمیلی عجیب

مرورگر خود را عوض کنید

در تمامی مدتی که این مشکلات برای سایت من پیش آمد من درحال استفاده از مروگر بریو brave بودم. تصمیم گرفتم از مرورگر فایرفاکس firefox استفاده کنم و با کمال تعجب دیدم در این مرورگر، مشکل غیرفعال شدن دکمه «افزودن پرونده چندرسانه ای» و مشکل paste در ویرایشگر وردپرس وجود ندارد. به این ترتیب، بخشی از مشکل ناشی از مرورگر بود و با تغییر آن، بخشی از مشکلات هم حل شد. حتی افزونه ای هم که از کار افتاده بود فعال شد!!!! درحالیکه همه این مشکلات، در مرورگر brave هنوز هم وجود دارد!!!!

شما هم قبل از انجام هر تغییری در سایت خود، ابتدا با یک مروگر دیگر امتحان کنید. اگر خطا وجود نداشت، احتمالاً مشکل از مروگر است.

 

 

 



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=29808

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *