تبلیغات لیماژ بهمن 1402
در سال 262 هجری قمری به خدمت حکیمه خاتون، دختر امام جواد علیه السلام و خواهر امام هادی‌ علیه السلام و عّمه امام حسن عسکری‌ علیه السلام شرفیاب شدم

داستان‌های امام زمان (عج): شیعه به کجا پناه ببرد؟

داستان‌های امام زمان (عج):

شیعه به کجا پناه ببرد؟

داستان‌های امام زمان (عج): شیعه به کجا پناه ببرد؟ 1

احمد بن ابراهیم می‌گوید:

در سال 262 هجری قمری به خدمت حکیمه خاتون، دختر امام جواد علیه السلام و خواهر امام هادی‌ علیه السلام و عّمه امام حسن عسکری‌ علیه السلام شرفیاب شدم و از پشت پرده‌ای با ایشان گفت و گو می‌کردم. از جمله، از مذهب وی پرسیدم.

او یک یک ائمّه را نام بُرد. وقتی به نام مبارک حجّة بن الحسن‌ علیه السلام رسید، گفتم: خداوند مرا فدای شما کند، او را دیده و ایمان آورده‌اید و یا تنها خبر از وجودشان دارید؟

فرمود: از نامه‌ای که امام حسن عسکری‌ علیه السلام به مادرش نوشته بود، خبردار شده‌ام. وقتی هم که از مادرش سؤال کردم بچه کجاست؟

گفت: پنهان است.

عرض کردم: اکنون شیعه باید به کجا پناه ببرد؟

فرمود: به مادر بزرگ حضرت حجّة بن الحسن‌ علیه السلام یعنی مادر امام حسن عسکری‌علیه السلام.

عرض کردم: در این که امام حسن عسکری‌ علیه السلام به زنی وصیت نموده است، به چه کسی اقتدا کرده است؟

فرمود: به امام حسین‌علیه السلام، چنان که ایشان به خواهرش زینب‌علیها السلام وصیت نمود. به طوری که علومی که از حضرت سجّاد علیه السلام ظاهر می‌شد از ناحیه حضرت زینب‌علیها السلام بود، و ابا عبداللّه‌ علیه السلام این کار را برای حفظ جان فرزند و جانشین خود علی بن حسین ‌علیهما السلام انجام داده بود.

آنگاه فرمود: تو از آن‌هایی هستی که روایات مأثوره را خوب می‌شناسی. آیا برای شما روایت نکرده‌اند که نهمین فرزند حسین‌ علیه السلام کسی است که میراثش را در زمان حیاتش تقسیم می‌کنند؟



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=19945

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *