تبلیغات لیماژ بهمن 1402
گرفتار مشکلی بزرگ شدم و از این امر اندوهگین شدم، زیرا از من نزد حاکم مصر؛ احمد بن طولون، بدگویی کرده بودند.

داستان‌های امام زمان (عج): دعایت مستجاب و دشمنت کشته شد!

داستان‌های امام زمان (عج):

دعایت مستجاب و دشمنت کشته شد!

داستان‌های امام زمان (عج): دعایت مستجاب و دشمنت کشته شد! 1

محمّد بن علی علوی حسنی – که از شیعیان ساکن مصر بود – می‌گوید:

گرفتار مشکلی بزرگ شدم و از این امر اندوهگین شدم، زیرا از من نزد حاکم مصر، احمد بن طولون، بدگویی کرده بودند. از ترس جانم به بهانه حج از مصر خارج شدم.

پس از اتمام حج از حجاز به عراق رفتم، و حضرت ابا عبداللّه الحسین‌ علیه السلام را زیارت کرده و به قبر شریفشان پناهنده و متوسل شدم. همانجا مجاور شدم و جرأت بازگشت به مصر را نداشتم، زیرا حاکم مصر مردی سخت‌گیر و ظالم بود. پانزده روز تمام در گرمای تابستان روز و شب مشغول دُعا و تضرّع بودم.

عصر جمعه‌ای در حالت خواب و بیداری امام زمان‌ علیه السلام را زیارت نمودم. ایشان با کمال لطف و مرحمت فرمود:

پسرم! از فلانی می‌ترسی؟

عرض کردم: آری آقاجان! می‌خواهد مرا بکشد. به همین خاطر به شما پناه آوردم و به خاطر قصد سوئی که دارد، از او شکایت دارم.

امام‌ علیه السلام فرمود: چرا به طریقی که انبیای گذشته‌ علیهم السلام هنگامی که دچار مشکلی می‌شدند، بدان روش دُعا می‌کردند و خداوند اندوهشان را برطرف می‌ساخت، به درگاه پروردگار خویش و پروردگار پدران خویش دُعا نمی‌کنی؟

عرض کردم: آن دعا چیست؟

فرمود: همین شب جمعه بعد از این که غسل کردی و نماز شب را ادا نمودی، سجده شکری به جای آور، آنگاه دوزانو بنشین و این دُعا را بخوان.

آنگاه دُعایی برایم خواندند، تا شب پنج‌شنبه، پنج شب دیگر در همان حالت خواب و بیداری و همان وقت به زیارت حضرت‌ علیه السلام مشرف می‌شدم، و ایشان همین سخن و همین دُعا را تکرار می‌فرمودند، تا این که کاملاً آن را حفظ کردم.

فردای آن شب که شب جمعه بود پس از غسل و تطهیر لباس و استعمال عطر، نماز شب را ادا نموده و همانطور که فرموده بودند پس از سجده شکر دوزانو نشستم و همان دُعا را خواندم.

عصر جمعه دوباره توفیق تشرف یافتم. حضرت‌ علیه السلام فرمود: ای محمّد! دعایت مستجاب شد و دشمنت را همان که از تو نزد او احمد بن طولون بد گویی کرده بود، هنگامی که دُعایت به پایان رسید، کشت!

صبح هنگام آخرین زیارت را به جا آوردم، و با ابا عبداللّه الحسین‌ علیه السلام وداع کرده و به طرف مصر به راه افتادم. پس از عبور از اردن، در راه مصر مردی را دیدم که در مصر همسایه من بود. او مرد مؤمنی بود. وقتی از اوضاع مصر پس از خروجم پرسش نمودم، تعریف کرد که چگونه احمد بن طولون دستور داده او را دستگیر کرده و گردن بزنند و بدنش را به نیل بیفکنند.

بعدها معلوم شد که بنا به قول جمعی از بستگان و برادران شیعه – قتل او درست در همان لحظه که من از دُعا فارغ شده بودم صورت گرفته بود.



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=19855

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *