تبلیغات لیماژ بهمن 1402
اگر هواپیمایی سنگین باشد نمی‌تواند از زمین بلند شود، این امر در مورد افراد نیز صدق می‌کند.

تنها به‌اندازه نگرشتان با موفقیت فاصله دارید / داستان انگیزشی

تنها به‌اندازه نگرشتان با موفقیت فاصله دارید

 

اگر هواپیمایی سنگین باشد نمی‌تواند از زمین بلند شود، این امر در مورد افراد نیز صدق می‌کند. زیرا افکار منفی انسان را از پیشرفت بازمی‌دارد و مانع ترقی و موفقیت می‌شود.

 

آبراهام مزلو از یکی از مراجعان خود قصه‌ای را روایت می‌کند. این مرد به‌عنوان بیمار به مزلو ارجاع داده شده بود؛ چون ادعا می‌کرد مرده و فقط یک جسد است. مزلو از او می‌پرسد: «تو فکر می‌کنی در بدن مرده هنوز خون جریان دارد؟ یا خیر، یعنی از بدن مرده خون بیرون می‌آید؟»

او با صراحت جواب می‌دهد خیر.

آنگاه مزلو با اجازه او یک سنجاق به نوک انگشت سبابه‌اش فرومی‌کند و خون فوران میزند. بیمار به‌محض دیدن رنگ خون با شگفتی تمام می‌گوید: «وای من چقدر احمق و جاهل بودم. معلوم شد که مرده‌ها هم خونریزی می‌کنند و از جسد بی‌جان هم خون می آید!»

نکته اخلاقی: نگرش‌ها و چارچوب‌های ذهنی، اساس و بنیاد زندگی هر فرد را تشکیل می‌دهد، زیرا آن‌ها مهم‌ترین عامل شکل‌دهی و سامان بخشیدن به رفتارهای انسانی‌اند. نگرش‌های هر فرد به او می‌گوید که دنیا را چگونه معنی و تجربه کند و در شرایط گوناگون چه عکس‌العملی از خود نشان دهد.

برای موفقیت و کامیابی در زندگی باید الگوها و نگرش‌های ذهنی یک برنده را دارا بود؛ چیزی که افراد شکست‌خورده فاقد آن هستند. الگوهایی ذهنی چون:

1- خودباوری
۲ – بزرگ اندیشی
۳- مخاطره پذیری
۴- پذیرش هزینه‌های موفقیت
۵- تلاش مداوم و سخت‌کوشی
۶- پشتکار
۷- تمرکز روی اهداف
۸ – استفاده از فرصت‌ها
۹ – توانایی انطباق با تغییرات
۱۰ ۔ عمل‌گرایی



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=20083

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *