تبلیغات لیماژ بهمن 1402
روزی خداوند به ابراهیم‌ علیه السلام وحی کرد که به زودی صاحب فرزندی خواهی شد.

داستان‌های امام زمان (عج): تأثیر دعا در تعجیل فرج مولا!

داستان‌های امام زمان (عج):

تأثیر دعا در تعجیل فرج مولا!

داستان‌های امام زمان (عج): تأثیر دعا در تعجیل فرج مولا! 1

فضل گوید از امام جعفر صادق‌ علیه السلام شنیدم که می‌فرماید:

روزی خداوند به ابراهیم‌ علیه السلام وحی کرد که به زودی صاحب فرزندی خواهی شد. ابراهیم‌ علیه السلام بسیار خوشحال شد به سرعت به نزد ساره، همسر خود، شتافت تا این مژده مسرّت بخش را به او برساند.

وقتی ساره از بشارت الهی مطلع شد، به ابراهیم‌ علیه السلام گفت: چه می‌گویی؟ من پیر شده‌ام. چه طور ممکن است که صاحب فرزندی شوم.

ابراهیم‌ علیه السلام سخت به فکر فرو رفت.

حق تعالی دوباره به او وحی کرد و فرمود: ای ابراهیم! همسرت به زودی فرزندی به دنیا خواهد آورد که اولاد او به خاطر این‌که مادرشان وعده مرا انکار کرد، چهارصد سال گرفتار عذاب خواهند شد!

[فرزندان ساره یعنی بنی اسراییل، سال‌ها [به همین جهت] گرفتار عذاب [و ستم فرعونیان بودند. تا این‌که روزی از طولانی شدن مدّت عذاب به تنگ آمده و چهل شبانه روز تمام به درگاه الهی گریه و زاری نمودند.

در این هنگام، خداوند متعال موسی و هارون ‌علیهما السلام را مبعوث نمود تا آن‌ها را از دست فرعونیان نجات دهند، و صد و هفتاد سال زودتر از موعد مقرر گرفتاری آن‌ها را بردارند.

آنگاه امام جعفر صادق‌ علیه السلام فرمود: شما نیز اگر برای تعجیل در فرج قائم ما علیه السلام گریه و زاری کنید، خداوند فرج ما را نزدیک خواهد نمود. و الاّ باید تا آخرین روز موعد ظهور او در انتظار به سر برید!



لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=20039

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *