تبلیغات لیماژ بهمن 1402
من از فتوشاپ قدیمی نسخه Adobe Photoshop CS4 ME معروف به فتوشاپ 11 خاورمیانه که حدود 100 مگابایت حجم دارد برای ویرایش تصاویر داستان های ساسیت استفاده می کنم.

دلیل کرش و بسته شدن فتوشاپ نسخه Adobe Photoshop CS4 ME پس از اجرا

حل مشکل بسته شدن فتوشاپ پس از اجرا

 

به نام خدا

من از فتوشاپ قدیمی نسخه Adobe Photoshop CS4 ME معروف به «فتوشاپ 11 خاورمیانه» که حدود 100 مگابایت حجم دارد برای ویرایش تصاویر داستان های سایت استفاده می کنم. چند روزی بود که برنامه فتوشاپ به محض باز شدن دچار مشکل می شد و خودش بسته می شد. بدتر اینکه هیچگونه اخطاری هم نمی داد تا متوجه شوم مشکل از کجاست و ویندوز هم نوع مشکل را تشخیص نمی داد.

برای حل موقت مشکل سعی کردم از برنامه های جایگزین استفاده کنم. برای همین نسخه قدیمی تر فتوشاپ 7 را نصب کردم که واقعاً کهنه و به درد نخور بود و در تایپ حروف هم مشکل داشت و خلاصه، عذاب الیمی بود.

تمایلی به نصب دوبارۀ ویندوز هم نداشتم. چون اینطوری باید دهها برنامه را هم دوباره نصب می کردم.

به ناچار دنبال برنامه جایگزین گشتم. نسخه جدیدتر فتوشاپ قبلی یعنی CS5 ME را نصب کردم. برنامه نصب شد اما باز هم خراب شد. با این تفاوت که این دفعه، فتوشاپ دلیل خرابی را اعلام کرد. اصلاً به فکرم نرسیده بود:

دلیل از کار افتادن فتوشاپ، بروز خطای نرم افزاری در درایور کارت گرافیک بود.

جالب اینکه کارت گرافیک علی الظاهر هیچ مشکلی نداشت و حتی بازی هم اجرا می کرد اما برای اجرای فتوشاپ دچار مشکل شده بود.

در گوگل جستجو کردم و وارد سایت سازنده (AMD) شدم و نسخه جدیدتر درایور گرافیک را دانلود و نصب کردم:

بینگگگ! مشکل حل شد.

شما هم اگر با مشکل خرابی فتوشاپ مواجه هستید ممکن است مشکل از کارت گرافیک رایانه تان باشد. بنابراین درایور کارت گرافیک خود را دوباره نصب کنید یا آن را بروزرسانی کنید.

این موضوع را به اشتراک گذاشتم تا هم یادم بماند و هم اینکه اگر دیگران هم با این مشکل روبرو هستند، به فکر نصب دوبارۀ ویندوز نیفتند!

 

 

 


لینک کوتاه مطلب : https://www.epubfa.ir/?p=30684

***

  •  

***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *